Get InstaForex 100% Rebate by Register with VersatileFX now !!!

Kombinasi Fibo dan Support/Resistance

Seperti yg pernah dibincangkan di topik yg lepas, Fibo adalah satu teori yg teramat subjektif.
Perlu di ingat disini, apabila zon Fibo berfungsi dgn baik, ia x bermakna traders melihat peluang yg datang hanya berdasarkan perkiraan fibo tersebut sahaja.

Fibo tool amat berguna bila digabungkan dgn teori2 yg lain. Utk post harini, kita akan melihat bagaimana Fibo tools berfungsi dgn baik bersama Support & Resistance..


Chart diatas menunjukan market berada dlm posisi uptrend, seperti yg kita lihat, level support telah terbentuk di 1.0510. Dan apabila fibo retracement diaplikasikan, kita akan dapati zon fibo 50.0 sama dgn level support tersebut. Adakah ini menandakan ada peluang terbaik utk kita buy dia 1.0510?

Sama sama kita lihat hasilnya.

Price menurun ke support dan membuat beberapa kali pecubaan utk melepasinya namun gagal dan terus melepasi resistance (swing high)
Tadaaa...!! Power x? Untuk downtrend, anda hanya perlu tarik fibo dari swing high ke swing low dan jgn lupa pastikan level support dan resistance.

Cuba anda bayangkan situasi ini:

1. Para fibo traders setuju bahawa 1.0510 adalah titik resistance
2. Para support & resistance trader juga bersetuju bahawa 1.0510 adalah support.

Maka di sini peratusan utk price retrace dari 1.0510 adalah tinggi.

Jadi kepada traders semua, ingat... jgn masuk market jika anda keliru. Tunggu peluang seperti ini berlaku. Jika tiada pada hari ini, esok pasti ada...

Pada topik seterusnya, kita akan bincangkan KOMBINASI FIBO DAN TRENDLINES